kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

  در آمریکا چه خبر است؟
 کاربری نوشت: «تو همین چند هفته اخیر: تیک‌تاک رو به خاطر موج حمایت از فلسطین مجبور کردن که انتخاب کنه یا به آمریکا واگذار بشه و یا فیلتر بشه! پلیس و نیروهای امنیتی ریختن تو دانشگاه‌های آمریکا و دانشجوها رو زدن! صدها دانشجو رو فقط به جرم حمایت از فلسطین بازداشت کردن! خبرنگار رو زدن و بازداشت کردن!؛ خدایا حکمتت رو شکر! هر چی که در مورد ایران می‌گفتن رو خودشون بدترش رو انجام دادن! تازه هیچ‌کدوم این معترضین مثل وحوش زن زندگی آزادی نه به جایی حمله و تخریب کردن و نه جرأت داشتن به پلیس حتی دست بزنن!»
 اسناد آزادی بیان در آمریکا


 کاربری با انتشار تصاویری از سرکوب شدید دانشجویان و معترضان جنایات رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت: «شما رو نمی‌دونم ولی از این به بعد هرکی ایران رو با آزادی بیان آمریکا مقایسه کرد این عکس رو می‌خوابونم تو دهنش».
 ثمره خون کودکان بی‌گناه
 علیرضا زادبر: «کسی فکر می‌کرد روزی برسد که دانشجوی آمریکایی در اعتراض به جنایت رژیم و حمایت دولت آمریکا از صهیونیست‌ها این‌گونه اعتراض کند و پلیس ایالات متحده مجبور به سرکوب شود!؟ این ثمره خون کودک بی‌گناه است! ثمره آن کودک در رحم، آن مادری که فرزندش پیش چشمش جان داد‌. خونِ گرم و آگاهی‌بخش.»
 دموکراسی غربی


 افشین صفری با انتشار این تصویر نوشت: «من ورودی سال ۸۸ دانشگاه تهرانم. اوج شلوغیا... هیچ وقت، تاکید می‌کنم هیچ وقت گارد ویژه! داخل دانشگاه نیومد.»
 این همه نیروی سرکوبگر برای اعتراض آرام؟!
 کاربری هم نوشت: «گسیل نیروهای شورشی تا دندان مسلح آمریکا برای سرکوب صرفا یک اعتراض دانشجویی در حمایت از فلسطین! نه بمب دست‌ساز دارند، نه آموزش‌های اطلاعاتی در 24 کشور دیدن، نه مقر فرماندهی‌شان تهران است و نه علیه دولت آمریکا است و نه مسلح هستند و نه از پایگاه‌های مکزیک سلاح دریافت می‌کنند، نه هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده است و نه کشته‌سازی دارد و نه بانک و مراکز دولتی آتیش می‌زنند و....!»
‏ بنویسید گشت ارشاد


 کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «بنویسید اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! شاید براندازا واکنش نشون دادن... اما این در واقع اتوبوس‌های پلیس آمریکاست که داره دانشجویان دانشگاه کلمبیا رو که اعتصاب کردن علیه نسل‌کشی در غزه دستگیر می‌کنن... آزادی بیان و حقوق بشر هم کشک...»
 خط قرمز آمریکا
 ندا شکیبا: «پیام خیلی واضحه، پرفسور، دانشجو و سیاستمدار فرقی نداره، هرکس به خط قرمز آمریکا -یعنی اسرائیل- نقدی داشته باشه بدون تعارف اخراجه! بعد این‌جا برخی معتقدند اساتید و دانشجویان آمریکا غرق در آزادی بیان هستن و میتونن بی‌هزینه اعتراض کنن!»
 آمریکا محکوم به عقب‌نشینی
 قیس قریشی: «پایان جنگ ویتنام و پذیرش شکست از سوی آمریکا از اعتراضات دانشجویی در همین دانشگاه‌های آمریکا شروع شد... باید دید این‌بار آمریکا از کجا عقب‌نشینی می‌کند و در کدام حوزه شکست را می‌پذیرد».
 از پل ورسک تا نیروگاه اومااویا
 کاربری نوشت: «هی میگن پل ورسک پل ورسک! آیا می‌دانستید این پل توسط شرکت کمپساکس و مهندسین دانمارکی ساخته شده و ایران به پول اون زمان  26 میلیون ریال هزینه ساخت داده است؟ ولی حالا جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف خدمات فنی مهندسی صادر میکنه مثل پروژه‌ سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا».
 محک زیرساختی و امدادرسانی در سیل اخیر
 میرزایی نوشت: «می‌دونستید بارش‌های اخیر در سیستان بلوچستان ده برابر عمان و 1.5 برابر امارات بوده؟ اما خسارات در سیستان خیلی کمتر از اون کشورهای مرفه بوده؛ گاهی یه حادثه نشون میده زیرساخت مناطق محروم ما و امداد حکومت ما به مردم به مراتب بهتر از مدعی‌های رفاه است.»
 معرفی توانمندی‌ها به کمک هنر 
 هادی محمدی: «امشب سریال نون خ به موضوع رادیوداروهای ساخت سازمان انرژی اتمی اختصاص داشت که کاربرد حیاتی برای یک میلیون بیمار خاص به ویژه بیماران سرطانی دارد. کار تمیز و مؤثر تبلیغاتی در مورد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای فهم عامه مردم که نشانی از توان متخصصان ایرانی است.»