kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

خواندنی از ورزش 

 

* صبح دیروز مراسم ترحیم نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال و از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در مسجدالرضای تهران با حضور مدیران و قهرمانان بسکتبال برگزار شد. در این مراسم کیومرث ‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان حاضر شد و با قرائت فاتحه برای این مرحوم از درگاه خداوند آمرزش مسئلت کرد. این پیشکسوت بسکتبال که سوم اردیبهشت ماه به ‌دلیل بیماری در گذشت، در بازی‌های آسیایی ١٩۶۶، ١٩٧٠ و ١٩٧۴ عضو تیم ملی ایران بود و در سال ١٣۵٧ از تیم ملی خداحافظی کرد.
* میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و همچنین دبیر کمیته فنی منصوب کرد.
* مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است. افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی‌منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهائی از سوی نهادهای ذی صلاح وزارت ورزش هستند. 
* حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، درباره برگزاری مسابقات لیگ، گفت: لیگ برتر از اوایل شهریور بعد از المپیک استارت می‌خورد. در نظر داریم لیگ را بیش از ۹۰ روز ادامه دهیم و بتوانیم مسابقات را خوب و منظم برگزار کنیم.
* در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، دیروز جمعه ۷ اردیبهشت، نمایندگان ایران در ماده تپانچه بادی میکس متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی موفق به کسب مدال نقره این رقابت‌ها شدند. محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد ۵۷۰ در جایگاه نخست قرار گرفتند و راهی مرحله فینال شدند و به مدال نقره این ماده دست یافتند. پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.