kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد

 

بوشهر- خبرنگار کیهان: 
جشنواره مردمی خواهر و برادری برای دومین بار با هدف نگاه به خواهر و برادری زیبای حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و الگوگیری از این خواهر و برادر راه‌اندازی شده است.
وحید حیدری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پیاده‌سازی و شکل‌گیری پویش اجتماعی برادر خواهری در سطح استان امری الزامی و مهم است که باید در محورهای مختلف از جمله: قصه و خاطره‌گویی، شعر محلی، عکس، قول و قرارهای خواهر برادری و سرود عملیاتی گردد. 
وی خاطرنشان ساخت: این رویداد در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود و زمان ارسال آثار از 5 تا 25 اردیبهشت است. در ادامه فیروزی دبیر اجرائی جشنواره خواهر برادری در استان بوشهر گفت: یکی از مسائل مهم همه جوامع حفظ حریم خانه و خانواده است و یکی از ارکان اصلی خانواده، خواهر و برادر هستند اما در برخی از خانواده‌‌ها مفهوم خواهری و برادری چندان که باید، مورد توجه نبوده است و ارتباط بین خواهر و برادر کمرنگ‌تر از گذشته شده است. فیروزی یادآور شد: این جشنواره چندین مؤلفه و هدف را دنبال می‌کند که مسئله فرزند‌آوری، عفاف و حجاب‌، صله رحم و ارتباط تنگاتنگ بین خانواده‌ها از مهم‌ترین آنها ست.