kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
امیرعبداللهیان:

رفتار دولت آمریکا با دانشجویان معترض  گویای سیاست دوگانه نسبت به آزادی بیان است

 

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سرکوب و برخورد خشن نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل مورد نگرانی افکار عمومی جهان است، گفت: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به ‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است. 
وی گفت: این سرکوب در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به‌روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است. در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته‌جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است. وزیر امور خارجه تاکید کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.
اشتیاق به دیدار رئیس‌جمهور 
در میان مردم پاکستان 
به شکل کم‌سابقه‌‌ای مشهود بود
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور رؤسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد. وی ادامه داد: پیش از آن رئیس‌جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس‌جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و به‌طور خاص در فضای مجازی به شکل کم‌سابقه‌ای مشهود بود. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیئتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، با بدرقه معاون اول رئیس‌جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد و پس از دو روز، صبح چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به دومین مقصد سفر خود یعنی سریلانکا رفت.